piątek, 27 września 2013

Krewetki z grilla na ostro.

Dzień dobry!

Jak chodziłam jeszcze do szkoły podstawowej jedna z cioć zabrała mnie na weekend do Spotu.
Kolację zjadłyśmy w jednym z sopockich hoteli.
Pamiętam, że wybrałam paluszki krewetkowe, które mi nie smakowały.
Zraziłam się do tych skorupiaków i bardzo, bardzo długo na samą myśl o nich robiło mi się niedobrze.

Wszystko jednak do czasu!
Od czasu do czasu odwiedzam Brukselę, która słynie nie tylko z frytek belgijskich i gofrów ale też z przepysznie przyrządzanych owoców morza.
Odkąd skusiłam się na krewetki w stolicy europejskiej moja miłość do krewetek powróciła.

Nie wyobrażam sobie teraz bym kilka razy w miesiącu mogła żyć bez nich!
Po prostu ich smak mnie zniewala.
Mało tego, rozkochałam w krewetkach nawet moją siostrę!

Polecam serdecznie każdemu.

Moc serdeczności.

:-)



KREWETKI Z GRILLA NA OSTRO:

- 500 gram krewetek Black Tiger (można użyć mniej, my je tak uwielbiamy, że 500 gram to minimum).
- 5 łyżek ketchupu.
- 5 ząbków czosnku.
- 150 gram masła.
- 2 łyżki miodu.
- 3 łyżeczki ostrej papryki.
- 2 łyżeczki słodkiej papryki.
- Odrobina oliwy z oliwek.

PRZYGOTOWANIE:

Krewetki obrać z pancerzy i oderwać głowę, ogonek zostawić. Wzdłuż tułowia zrobić nożem lekkie nacięcie, które pozwoli na wyciągnięcie jelita (czarna nitka). Krewetki opłukać i osuszyć. W rondlu z grubym dnem rozpuszczamy masło, dodajemy czosnek uprzednio przeprasowany przez wyciskarkę, przez 15-20 sekund smażymy czosnek na maśle, mieszając od czasu do czasu. Dodajemy miód, przyprawy a na sam koniec ketchup. Wszystko razem dokładnie mieszamy aby składniki się połączyły. Marynatę odstawiamy do wystygnięcia. Wszystkie krewetki wkładamy do miski, do której wlewamy marynatę i dokładnie mieszamy wszystko razem, aby każda krewetka była marynatą natarta. Wstawiamy do lodówki na co najmniej 4 h (jak wiadomo ja marynuję przez całą noc). Po upływie właściwego czasu, rozgrzewamy grilla, smarujemy oliwą z oliwek. Krewetki po 4-5 sztuk nadziewamy na patyczki szaszłykowe, gotowe szaszłyki (po 3-4 sztuki) układamy na rozgrzanym grillu. W pierwszym etapie grilla przykrywamy. Po upływie 2 minut przekręcamy szaszłyki na drugą stronę i pozostawiamy grilla otwartego. Grillujemy jeszcze przez 3 minuty z każdej strony.

Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz