sobota, 25 maja 2013

Pieczona gruszka z szynką i sosem chrzanowym.

Dzień dobry!

Dziś zainspirowana przepisem ze strony sniadaniowelove postanowiłam przyrządzić na przekąskę pieczoną gruszkę z chrzanem, który uwielbiam!

Fantastyczne połączenie słodkości i ostrości.

Moc serdeczności.

:-)



  

PIECZONA GRUSZKA Z SZYNKĄ I SOSEM CHRZANOWYM:

- 1 gruszka.
- 2 plasterki wędliny według gustu (ja użyłam szynkę szwarcwaldzką).
- Jogurt grecki (ewentualnie jogurt naturalny lub śmietana).
- Chrzan.
- Natka pietruszki.

PRZYGOTOWANIE:

Gruszkę przekrawamy na pół. Łyżką wydrążamy środek, pozbywamy się pestek i tworzymy wgłębienie. Do środka wkładamy wędlinę i zapiekamy w piekarniku 10-12 minut w temperaturze 190-200 stopni. W międzyczasie mieszamy łyżkę jogurtu greckiego z łyżeczką chrzanu (ja dodaję dwie łyżeczki chrzanu, gdyż uwielbiam jego ostry smak). Gdy gruszka się podpiecze, dodajemy sos i posypujemy posiekaną natką pietruszki.

Proszę pamiętać, że każdy piekarnik jest inny i inne temperatury są odpowiednie. Ja zawsze ustawiam na oko i doglądam co się dzieje.

Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz