niedziela, 10 listopada 2013

Pierogi leniwe.

Dzień dobry!

Skoro leniwa niedziela, oj bardzo leniwa to i leniwe pierogi! Tak drodzy Państwo. Danie z mojego dzieciństwa, szybkie, przepyszne i bardzo przeze mnie lubiane. 

Zawsze z zaciekawieniem przyglądałam się mojej mamie kiedy je przygotowywała, jak tylko czułam cynamon w powietrzu już wiedziałam, że będzie pysznie.

Podglądałam mamę zza rogu kuchni, nieśmiało, z ogromnym zainteresowaniem i podziwem nad jej kulinarnymi wariacjami.

Do dziś dnia zachodzę w głowę, jak moja mama sobie radziła z wychowaniem dwóch córek, pracą, obowiązkami i ciągłym gotowaniem, które zawsze wychodziło jej PYSZNIE.

Chylę czoła i dziękuję za te wspomnienia, smaki i kulinarne podróże, w które Nas zabierałaś Mamo.

Kocham Cię.

Moc serdeczności!

:-)



KLUSKI LENIWE:

- 3 jaja.
- 1 opakowanie cukru waniliowego.
- 0,5 kg tłustego sra.
- 0,5 szklanki mąki pszennej.
- Szczypta soli.
- 2 łyżki masła.
- Cukier brązowy.
- Cynamon.

PRZYGOTOWANIE:

Żółtka, cukier i ser ucieramy wałkiem do ucierania na masę. W garnku zagotowujemy wodę ze szczyptą soli. W kolejnym naczyniu ubijamy białka z odrobiną soli. Gotową pianę przekładamy do masy serowej i delikatnie je ze sobą łączymy. Na sam koniec dodajemy przesianą mąkę i mieszamy, jeśli ciasto jest zbyt rzadkie dodajemy odrobinę mąki, do czasu aż uzyskamy odpowiednią konsystencję ciasta.
Blat posypujemy mąką, ciasto dzielimy na cztery części i formujemy wałek ok. 2 cm. Ręką czy też widelcem spłaszczamy i kroimy ukośne kluski. Partiami wrzucamy do gotującej się wody, kiedy kluski wypłyną na powierzchnię czekamy jeszcze minutę i wyjmujemy je łyżką cedzakową. Możemy polać zimną wodą by się nie posklejały. Masełko roztapiamy w rondelku, polewamy nim gotowe kluski, posypujemy brązowym cukrem i cynamonem. Można też bułką tartą czy kwaśną śmietaną z owocami. To już według własnych upodobań.

Smacznego.


1 komentarz: