sobota, 11 października 2014

Żywe muzeum piernika w Toruniu.

Dzień dobry!


Jakiś czas temu miałam okazję jak i przyjemność uczestniczyć w wycieczce do 'Żywego muzeum piernika'. Razem z brzdącami z przedszkola, do którego chodzą dzieci mojej siostry, podreptaliśmy w to czarujące i pachnące korzennymi przyprawami miejsce.

Toruń od wieków słynie z wyrobu pierników. Można je kupić w wielu miejscach, zresztą nie tylko w Toruniu. Jednak uczestniczenie w procesie powstawania tych pyszności to po prostu doświadczenie nie do opisania. 

Jeśli tylko będziecie w tym mieście koniecznie odwiedźcie to miejsce. 
Czas tam spędzony to sama przyjemność. 

 

Żywe muzeum to miejsce, w którym poznamy nie tylko historię piernikarstwa ale i samego Torunia.
W magiczny sposób zostaniemy przeniesieni do szesnastowiecznej piernikarni.
Aktywnie będziemy uczestniczyć w całym procesie powstawania pierników.
Myślę, że to jest najciekawsze.
Pouczające i rozwijające.
Do dyspozycji mamy wszelkie niezbędne narzędzia do pracy.


Samodzielnie dodajemy miód, tłuczony kardamon, imbir, korę cynamonową, goździki jak również pieprz.
Zagniatamy ciasto, rozwałkowujemy, zamykamy w ozdobnej formie i czekamy aż się Nasz własny piernik upiecze w piecu.


W muzeum możemy zakupić pierniki, które są rękodziełami osób tam pracujących. Każdy jeden jest niepowtarzalny, wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju. 
Różne kształty, różne wzory, różne ozdoby.
Wybór jest ogromny.
Aż szkoda takie jeść.
Wystarczyłoby na nie patrzeć i podziwiać.
Ja byłam w raju, dzieciaczki również.


Jednak nie tylko pierniki kupić można.
Dostępne są również różnego rodzaju breloki, magnesy na lodówkę, miód, ściereczki kuchenne z przepisem na pierniki.
Różności, różności.
Mnie zafascynowały breloki, drewniane nożyki i mini wałki.
Dlatego też je zakupiłam.
 

Miejsce cudowne.
Zakochałam się.
Zapachy unoszące się w powietrzu niewiarygodnie pyszne.
Aż nie chce się opuszczać tego miejsca.
Czas spędzony rewelacyjnie.



Polecam każdemu.
Małemu, dużemu.
Fantastycznie spędzony czas.
Fantastycznie opowiedziana historia.
Ciekawie.
Zabawnie.
Smacznie.

'Żywe Muzeum Piernika'
ul. Rabiańska 9
87-100 Toruń

Moc serdeczności!

:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz