poniedziałek, 15 grudnia 2014

Domowe wołowe burgery z domowymi frytkami.

Dzień dobry!

Każdy czasami ma ochotę na coś tłustego.
Może nie każdy ale większość z Nas.
Ja do tej większości należę bez dwóch zdań.
Lubię zjeść niezdrowo czasem i wybrać się do jakiegoś fast food'u.

Ostatnio mi się przejadły więc postanowiłam zrobić swoją wersję hamburgera.
 Z pewnością jest inna.
Czy lepsza ciężko stwierdzić.
Sztuczne jedzenie mam wrażenie bardziej Nam "podchodzi".

 Moim zdaniem takie rozwiązanie jest fajne. 
Możemy użyć dodatków jakie tylko chcemy.
Skomponować swój osobisty smak.
I cieszyć się nim w zaciszu domowym w najlepszym towarzystwie.

Nie wiem jak Wy ale ja będę często sięgać po te hamburgery.
Z pewnością nie tylko ja się tym smakiem rozkoszować będę. 
Nie jeden znajomy już zapowiedział wizytę. 
DUMNA.

Moc serdeczności! 

:-)




DOMOWE WOŁOWE BURGERY Z DOMOWYMI FRYTKAMI:

*Burgery:

- 500 g mielonego wołowego mięsa.
- 1 jajko.
- 6 bułek z ziarnami lub sezamem.
- Garść mix'u sałat.
- 2 pomidory.
- 3-4 ogórki konserwowe.
- 1 duża czerwona cebula.
- 6 plasterków żółtego sera.
- 2 ząbki posiekanego czosnku.
- Garść posiekanej natki pietruszki.
- 2 łyżeczki sosu sojowego.
- 1 łyżeczka suszonego oregano.
- 2 łyżki wody.
- Sól.
- Pieprz.
- Sos czosnkowy.

*Frytki:

- 6-8 dużych ziemniaków.
- Pół litra oleju.
- Sól.

PRZYGOTOWANIE:

*Burgery:
Składniki na burgery umieszczamy w misce i za pomocą rąk dokładnie mieszamy. Mięso wyrabiamy energicznie przez jakiś czas. Następnie formujemy z niego ok 6 okrągłych kotletów. Burgery powinny mieć mniej więcej taką średnicę jak bułki lub większą. Należy pamiętać, że podczas smażenia mięso się nieco zmniejszy. Burgery grillujemy na rozgrzanym grillu lub smażymy na teflonowej delikatnie posmarowanej oliwą patelni aż się przyrumienią. Nie smażymy ich za długo, bo stracą soczystość. Bułki przekrawamy na pół i podgrzewamy je delikatnie w piekarniku. Obie połówki bułek smarujemy sosem. Bułkę napełniamy dodatkami i burgerem w kolejności dowolnej. Sałata, ser, burger, pomidor, cebula, ogórek, sałata. 

*Frytki:
Ziemniaki obieramy, myjemy, kroimy na grubsze plastry. Płuczemy. Olej umieszczamy w wysokim garnku lub frytkownicy. Nagrzewamy. Wrzucamy ziemniaki, smażymy do momentu aż się zarumienią.  Podajemy wraz z burgerami.

Smacznego.



2 komentarze:

  1. Wypróbuję ten przepis możesz być tego pewna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja go już wypróbowałam: DOMOWE WOŁOWE BURGERY Z DOMOWYMI FRYTKAMI. Burger nie jest zły. Tylko nie wiem czy tyle tłuszczu na raz, to dobry pomysł, jeśli chodzi o nasz żołądek. Ale co tam - jeszcze jestem młoda, wiec mogę zjeść burgera z frytkami i z colą ;-) Dziś testuję!

    OdpowiedzUsuń