sobota, 30 listopada 2013

Omlet na bogato.

Dzień dobry!

Śniadania są moim ulubionym posiłkiem. Celebruje je jeśli czas mi na to pozwala.
Każdy powinien celebrować ten posiłek i przygotowywać go zdrowo.
Zdaję sobie sprawę, że nie zawsze jest taka możliwość, ale jeśli jest to RÓBCIE TO.

Nigdy nie przywiązywałam wagi do omletów, zawsze robiłam je na szybko, byle jak, z byle czym.
Tak być nie powinno!

Pysznie, zdrowo a i kolorowo być musi.
Od razu lepszy dzień.

Moc serdeczności!

:-)



OMLET:

- 2 jaja.
- Łyżka koperku.
- Plastry kiełbasy myśliwskiej.
- 1 pomidor.
- Kilka "różyczek" kalafiora.
- Kilka "różyczek" brokuła.
- Kilka kostek sera typu feta.
- 2 łyżki kukurydzy konserwowej.
- Kilka plastrów świeżego ogórka.
- Oliwa z oliwek.
- Sól.
- Pieprz.

PRZYGOTOWANIE:

Jaja myjemy i wbijamy do miski, roztrzepujemy, doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy znaczną ilość posiekanego koperku, resztę zostawiamy do dekoracji. Różyczki kalafiora oraz brokuła gotujemy w lekko osolonej wodzie (najpierw chwilę gotuję kalafior, gdyż jest on twardszy od brokuła, następnie do tego samego naczynia z kalafiorem dodaję brokuła). Kukurydzę odcedzamy, kiełbasę (ja ją nieco podsmażam), ogórka kroimy na plasterki a pomidora na cząsteczki Pomidora pokroiłam na cząsteczki, kiełbasę na pół plasterki.
 
Patelnie rozgrzewamy z oliwą z oliwek, wlewamy masę jajeczną, rozprowadzając ją po całej powierzchni ( ja używam najmniejszej patelni w domu, która jest idealna do tego typu rzeczy). Po 2 minutach przykrywam patelnię, by omlet się ściął z wierzchu ( łatwiej jest mi go później przewrócić na drugą stronę). Odwracam omlet i smażę jeszcze 2 minuty. Gotowy omlet kładę na talerzu i układam na nim wcześniej przygotowane składniki, oprószam jeszcze lekko solą i pieprzem, zawijam górną część omletu i gotowe.

Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz