piątek, 9 maja 2014

Czarny makaron z krewetkami.

Dzień dobry!

Od dawna chciałam zasmakować makaronu barwionego atramentem z kałamarnic.
No i w końcu doczekałam!
Co prawda nie kupiłam kałamarnicy, z której nie wyjęłam woreczka z atramentem.
Jednakże za to, zakupiłam makaron już zabarwiony czarnym barwnikiem.

Na Sycylii jest on bardzo popularny, jak i fakt, że podaje się go z owocami morza.
Proste, szybkie danie.
Do tego bardzo smaczne a i dodatkowo wybornie się prezentuje.

Moc serdeczności!

:-)


CZARNY MAKARON Z KREWETKAMI:

- 125 g czarnego makaronu barwionego sepią.
- 12 krewetek Black Tiger.
- 1 łyżka masła.
- 3 ząbki czosnku.
- 3 łyżki oliwy extra vergine.
- 1/3 papryczki chilli.
- Pęczek posiekanej natki pietruszki.
- Cytryna.

PRZYGOTOWANIE:

Krewetki obieramy z pancerzy, usuwamy jelito (czarną nitkę).  Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. Na patelni rozgrzewamy masło, dodajemy utarty czosnek, smażymy do czasu aż czosnek się zarumieni. Dodajemy łyżkę oliwy, układamy krewetki, doprawiamy solą i pieprzem, posiekaną papryczkę chilli bez nasion. Smażymy przez 1-2 minuty. Przewracamy krewetki na drugą stronę, smażymy kolejne 1-2 minuty. Dodajemy tatkę pietruszki, mieszamy. Odcedzony makaron dodajemy do krewetek, polewamy oliwą, mieszamy, skrapiamy sokiem z cytryny. Podaję z czerwonym winem.

Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz