niedziela, 8 czerwca 2014

Jajka ze szparagami w kokilkach.

Dzień dobry!

Sezon na szparagi powoli dobiega końca.
Szparagi w tym roku towarzyszyły mi nad wyraz rzadko.
Dlaczego? Nie wiem.

Zwyczajnie chyba pomysłu nie miałam.
Któregoś jednak razu przeglądając "internety" natrafiłam na http://vivelacuisine.pl, gdzie znajduje się przecudowny, szybki przepis na jajka ze szparagami w kokilkach.

Ja jak to ja zachwycona przepisem i samą potrawą.
Musiałam wypróbować!

Szybkie, pyszne i nieskomplikowane śniadanie.
Do tego zachwycająco lekkie a przy tym sycące.

Moc serdeczności!

:-)


JAJKA ZE SZPARAGAMI W KOKILKACH (na jedną porcję):
 
- Jajko.
- 5 szparag.
- 50 ml śmietany kremówki.
- Garść szczypiorku.
- 3 dkg sera gruyere.
- Sól.
- Pieprz.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Piekarnik nagrzewamy do 200°C. Przygotowujemy szparagi. Zdrewniałe końce odłamujemy, następnie myjemy, suszymy. Odcinamy główki, łodygi kroimy na kawałeczki. Gotujemy w gorącej i lekko osolonej wodzie przez ok. 3 minuty. Dorzucamy główki i gotujemy 5 minut. Ugotowane szparagi wyciągamy z wody na durszlak, by się odsączyły. 
W misce umieszczamy śmietanę, starty ser, połowę posiekanego szczypiorku i łodyżek szparagów - wszystko razem mieszamy. Do smaku solimy i pieprzymy. Kokilkę smarujemy masłem. Na ich dno wkładamy łodyżki szparag, przykrywamy masą śmietanowo-warzywną i wbijamy do niej jajko. Polewamy łyżką śmietanki.
Kokilkę wkładamy do większego naczynia, które należy wypełnić gorącą wodą, zapiekamy w łaźni parowej w piekarniku przez ok. 10 minut.
Przed podaniem dodajemy do kokilek główki szparagów i posypujemy szczypiorkiem. 

Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz