wtorek, 16 września 2014

Pstrąg pieczony z masłem i ziołami.

Dzień dobry!


 Dziś szybki wpis, bo i czasu mało.
Ciągle go za mało.
Zabiegana jestem bardzo.

Powrót na polską ziemię mnie niezmiernie ucieszył.
Spotkałam się z bliskimi.
Spędzam z Nim tyle czasu ile tylko mogę.
Do tego dochodzi praca.
 Dlatego też mam wrażenie, że moja doba powinna trwać nieco więcej niż 24 h.

Mam cichą nadzieję, że niedługo będę mogła nieco zwolnić.
Marzy mi się nadrobienie serialowych i książkowych zaległości.
Trzymajcie za mnie kciuki!

Moc serdeczności.

:-)


PSTRĄG PIECZONY Z MASŁEM I ZIOŁAMI:

- 1 pstrąg.
- 1 cytryna.
- Kawałek prawdziwego masła (min.82%).
- Garść posiekanej pietruszki.
- Garść posiekanego koperku.
- 3 ząbki czosnku.
- Oliwa z oliwek.
- Sól.
- Pieprz.
 
PRZYGOTOWANIE:
 
Pstrąga oczyszczamy, odkrawamy głowę (można, nie trzeba). Rybę myjemy, osuszamy. Wnętrze ryby nacieramy solą, pieprzem, przeprasowanym ząbkiem czosnku, masłem, posypujemy połową ilości pietruszki i kopru, wkładamy plasterki cytryny. Wierzch ryby również nacieramy solą, pieprzem, czosnkiem i posypujemy pietruszką i koperkiem. Przygotowaną rybę kładziemy na folię aluminiową, szczelnie zawijamy, odstawiamy na godzinę do lodówki, by smaki się "przegryzły". Po upływie czasu, rybę wyciągamy otwieramy folię, polewamy odrobiną oliwy z oliwek, szczelnie zawijamy, układamy na blasze. Pieczemy w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku przez 20-25 minut. Podajemy samego tudzież z puree lub z pieczonymi ziemniakami.   
 
Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz