niedziela, 30 listopada 2014

Tort Ferrero Rocher.

Dzień dobry!


Dziś są moje 31 urodziny
31!

Kto by pomyślał. Ten czas tak szybko leci.
Nie tak dawno kończyłam 18.
Przez palce mi umknął. 
Nim się obejrzę będę miała na karku 80kę. 

Nie czuję się na swoje lata. Mało tego nawet na swoje lata nie wyglądam.
To dobrze.
Czuję w sobie jeszcze coś z dziecka.
Co mnie uspokaja.
Potrafię się cieszyć z małych rzeczy.
Mało kto to potrafi myślę. 

Dorośli ludzie wiecznie są zabiegani, zaganiani, zapracowani.
WKURZENI.
Nie chcę taka być. 
Chcę się cieszyć tym, że słońce świeci.
Że nic mnie nie pogania.
Że mam czas na poranną kawę i francuskiego rogala.
Na dobrą książkę wieczorami.
Swój ulubiony serial.

Cieszyć się chcę jak dotychczas. 
Szczęśliwa chcę być jak dotychczas.
Chociaż mam tę świadomość, że moje życie się zmieni.
Zmienia się każdego dnia.
To nieuniknione.
Oby tylko każde z tych zmian były na lepsze.

Dziękuję każdemu kto przez te 31 lat był przy mnie. 
Dziękuję tym, którzy się pojawili wcześniej czy później.
Że przy mnie są nadal.
Że mnie wspierają. 
Że są ze mnie dumni.
Że po prostu są i nie odchodzą. 

A dziś zapraszam na Tort Ferrero Rocher.
URODZINOWY.

Moc serdeczności!

:-)



TORT FERRERO ROCHER:

*Jasny biszkopt:
- 200g masła.
- 180 g cukru.
- 200 g zmielonych orzechów włoskich.
- 180 g białej czekolady.
- 4 jaja.

*Ciemny biszkopt:
- 200g masła.
- 180 g cukru.
- 200 g zmielonych orzechów włoskich.
- 180 g gorzkiej czekolady.
- 4 jaja.

*Krem:
- 250 g serka mascarpone.
- 200 g gorzkiej czekolady.
- 250 g Nutelli.
- Pół szklanki posiekanych i podpieczonych orzechów włoskich.

*Polewa:
- 100 g gorzkiej czekolady.
- 40 g masła.

*Dodatkowo:
- Pralinki Ferrero Rocher.
- 4 pokruszone wafelki od lodów.

PRZYGOTOWANIE:

 *Biszkopty:
W przygotowaniu zarówno jasnego jak i ciemnego biszkoptu postępujemy tak samo. Z ta różnicą, że dodajemy inną czekoladę. W przypadku jasnego - białą. Ciemnego - gorzką. Czekoladę wraz z masłem roztapiamy w kąpieli wodnej. Odstawiamy. Żółtka oddzielamy od białek. Żółtka miksujemy z cukrem na puszystą pianę do uzyskania białego koloru. Dodajemy lekko ciepłą czekoladę, miksując. Wsypujemy zielone orzechy, miksujemy. Białka ubijamy na sztywno i delikatnie łączymy z masą czekoladową. 21 cm okrągłą formę wykładamy papierem do pieczenia, boki smarujemy masłem. Wlewamy masę. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez 55 minut. Sprawdzamy czy ciasto jest wypieczone. Jeśli nie dajmy mu jeszcze około 5-10 minut. Po tym czasie wystudzamy je w uchylonym piekarniku. 

*Krem:
Serek mascarpone wraz z nutellą miksujemy do otrzymania gładkiej masy. Dodajemy czekoladę, miksujemy. Otrzymany krem mieszamy z orzechami. Przykrywamy folią, schładzamy w lodówce do lekkiego zgęstnienia.

*Polewa:
Czekoladę i masło rozpuścić w kąpieli wodnej, wymieszać.

Na paterze położyć ciemny biszkopt. Smarujemy warstwą kremu. Przykrywamy jasnym biszkoptem. Boki oraz wierzch tortu również smarujemy kremem. Schładzamy przez kilka godzin w lodówce. Schłodzony tort oblać czekoladową polewą. Schłodzić. Wierzch ozdobić pralinkami Ferrero Rocher oraz pokruszonymi włoskimi orzechami, boki obsypać pokruszonymi wafelkami do lodów. Gotowy tort najlepiej schłodzić przez całą noc w lodówce. 


Smacznego.




Takie prezenty! <3


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz